29 November 2016

Think before..

It's been long tak shout out. Rasa kehilangan banyak kata - kata tapi banyak nak di luah.  Takpe.. #siscuba.

Before you speak, THINK!

Memang akhir zaman ni zaman fitnah yang menyeramkan. Bukan setakat lidah malah mata pena, nukilan dan seumpamanya bagai kan pedang- pedang di medan perang.

Alkisahnya hal kecik je kot tapi terpanggil untuk suarakan juga. Sebagai seorang surirumah masa sepenuh masa yang mencuba berniaga secara dropship telah mengiklankan produk yang dijual ke serata alam cyber. Dapat satu komen ingatkan nak beli rupanya komen berbuat condemn iaitu Mahal! Terkejut,terus selidik serata alam cyber lagi. Oh..rupanya ada yang jual murah..semurah harga ejen dan stokis.

Ok, #sisfaham. Yer.. pilihan awak semua dan rezeki lah mana yang boleh dapat harga murah tu tapi satu ihsan yang besar sekiranya awak beli daripada surirumah yang sanggup bersilat berdropship nak dapatkan duit untuk Program Cuti Sekolah anak-anak.

A little effort will give a big difference to other people.

Taknak beli, tak boleh tolong tak payah komen komplen. Itu adalah satu pertolongan yang sangat besar dan bermakna tau!

Pernah terfikir tak orang yang kita kondem tu mungkin ada pelbagai kesukaran atau kedukaan atau  kemurungan yang dilalui? Jangan hanya kerana satu kondem kecil tu akan mematahkan semangat dan menambah kedukaannya.

Respect to earn respect.

Again, please think before anything and everything.

#sismeroyan #sendu

No comments:

Post a Comment