29 March 2012

Perkongsian dan Sebaran



Kat FB ni , banyak sangat kata2 nasihat yang d'postkan oleh ssetengah org. Niat si penasihat bukan nak tarik perhatian, tp saling ingat mengingati antara 1 sme len. bahawa hidup dunia ini hnyalah smntara..

via Al-Quran Read Pen Ar-Rayyan

0k baiklah,, “Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti aku yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh/solehah dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah ...melampaui batas untuk diri sendiri.
Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan menjadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.”

''Barangsiapa yang mengajarkan suatu ilmu maka Allah akan menyempurnakan pahala baginya. Barangsiapa belajar lalu mengamalkannya maka Allah akan mengajarkan apa-apa yang belum diketahui.''

Dari Abu Umamah al-Baahili radhiyallahu ‘anhu bahwa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

« إِنَّ اللَّهَ وَمَلاَئِكَتَهُ وَأَهْلَ السَّمَوَاتِ وَالأَرْضِ، حَتَّى النَّمْلَةَ فِى جُحْرِهَا وَحَتَّى الْحُوتَ، لَيُصَلُّونَ عَلَى مُعَلِّمِ النَّاسِ الْخَيْرَ »

“Sesungguhnya Allah dan para Malaikat, serta semua makhluk di langit dan di bumi, sampai semut dalam lubangnya dan ikan (di lautan), benar-benar bersalawat/mendoakan kebaikan bagi orang yang mengajarkan kebaikan(ilmu agama) kepada manusia”.

p/s : Saya PUJUK kalian, saya SERU kalian dan saya AJAK kalian ke arah KEBENARAN dan KEBAIKAN kerana saya SAYANGKAN kalian semua..♥♥

share from IslamItuIndah ,

No comments:

Post a Comment