08 May 2013

Perasaan Untuk Negara



Assalammualaikum dan Salam Sejahtera buat warga Malaysia,

Selalunya saya tak macam ni dan kurang sensitif hal sekeliling tapi di saat ini perasaan saya sangat sayu,hiba dan sedih dengan situasi negara kita sekarang. Daripada apa yang saya pandang dan baca, terdapat provokasi di sana sini, dikeruhkan lagi dengan pendapat-pendapat serta luahan-luahan mereka yang tersentuh. Tidak kurang yang memberontak,memeras dan mengugut. Jika hal ini berterusan dan berlanjutan, tidak mustahil akan berlaku situasi-situasi yang tidak diingini berlaku kepada diri kita,keluarga,saudara mara,sahabat,rakan dan tentu sekali negara tempat kita meneruskan kehidupan yang sementara ini.

Tiada kesudahan yang baik dengan peperangan.

Tiada keharmonian dengan kebencian.

Tiada penyelesaian tanpa rundingan.

Oleh itu saya menyeru warga Malaysia semua hentikanlah semua ini demi kebaikan kita bersama. Doakan kebaikan buat semua. Saya percaya jika kebaikan yang kita lakukan, kebaikan yang akan datang..


No comments:

Post a Comment