22 February 2014

Kini ku temui..

Bismillah..

Semoga sahabat pembaca semua menerima petunjuk dan hidayah dari Allah S.W.T melalui perkongsian hari ini.

Sesungguhnya ilmu pengetahuan manusia amatlah terbatas dan tidak akan pernah dapat mencapai jangkauan ilmu Allah yang maha luas..

Seringkali kita berdoa meminta Allah mengabulkan setiap permintaan dan keinginan kita tanpa mengetahui kesan atau akibat dari doa kita itu. Berikutan itu, terdapat doa yang memohon agar kita tidak menzalimi diri sendiri.

Dari pengalaman sendiri, pernah ku berdoa bersungguh2 agar Allah menunaikan satu permintaan yang lebih kepada keinginan sendiri tanpa memikirkan orang lain dan tanpa memikirkan atau mengetahui kesan dan akibatnya.

Allah maha pemurah telah menunaikan keinginanku namun kesan yang buruk menimpa sekelilingku dan akhirnya terkesan kembali kepadaku. Allah Maha Penyayang mengizinkan ianya berlaku sebagai tanda kasihNya padaku untuk aku lebih dekat denganNya dan mengenaliNya sedalamnya. Aku bertaubat dan memohon ampun atas kezalimanku dalam doaku yang tempiasnya mengenai mereka di sekelilingku dan diriku juga.

Sejak itu untuk setiap kemahuan dan keinginanku yng ku doakan,tanpa doa khas,pasti ku sebut 'Ya Allah..sesungguhnya engkau lebih mengetahui baik dan buruk permintaanku ini terhadap diriku dan sekelilingku,maka kabulkanlah sekiranya ianya membawa kebaikan dan sekiranya ianya membawa keburukan, sabarkanlah diriku apabila tidak memiliki atau mendapatnya'.

Subhanallah..
Hari ini, Allah telah memberi petunjuk dan hidayahNya padaku. Rupa-rupanya ada kalamNya di dalam surah Hud di dalam Al-quran Al- Karim. *Lihat gambar*

Alhamdulillah..
Terima kasih Ya Allah.. Kini ku temui..

Sesungguhnya janji Allah itu benar, apabila kita mendekatinya dengan berjalan, Dia akan mendatangi kita dengan berlari..

Allahuakbar!

Semoga perkongsian ini memberi manfaat buat kita semua.. In sha Allah..

Jazakallah..

No comments:

Post a Comment